Digitális munkarend 2020. november 11-től
Tisztelt Szülők, kedves Tanulók!
A járványegészségügyi szigorítások miatt november 11-től a 9-12. évfolyamokon digitális munkarend szerinti tanításra állunk át. A 7-8. évfolyamon továbbra is jelenléti oktatás szerint folytatjuk a tanítást.
Üdvözlettel:
Varga Sz. Gábor intézményvezető
* * *
A digitális munkarend szervezeti-működési keretei és házirendje
1. Informatikai háttér
- Digitális munkarendre történő átállás esetén az oktatást egységesen a Google Suite rendszer Google tanterem platformján keresztül bonyolítjuk. Egy esetleges évközbeni gyors átállás érdekében a rendszert az első tanítási naptól kezdve a tantermi rendszerű oktatással párhuzamosan üzemeltetjük. Ezzel biztosítjuk az esetlegesen karantén alatt álló tanulók számára is a folyamatos tanulási lehetőséget.
- A rendszerhez a tanárok és tanulók egy iskolai email-címmel férnek hozzá, melyet a rendszergazda biztosít számukra. A tanárok a tanév első hetében berendezik a tantermeket az osztályaik, illetve a tanulócsoportjaik számára és meghívót küldenek a tanulóknak. A tanulók legkésőbb az első tanítási napon megkapják az iskolai email-címüket, aktiválják az új email-fiókjukat és a beérkező meghívásokat elfogadva belépnek az egyes tantárgyi csoportokba.
- A hozzáférési problémák esetén a rendszergazdához kell fordulni.
2. Szervezeti-működési szabályok
- A tantermen kívüli, digitális oktatás az Operatív Törzs rendeletével lép életbe.
- A digitális munkarend szerinti oktatás a tanév rendjében meghatározott tanítási napokra tervezett jelenléti oktatást váltja fel.
- A digitális munkarend szerinti oktatásban való részvétel az intézménnyel jogviszonyban álló tanulók számára kötelező.
- Amennyiben a tanuló betegség miatt nem tud részt venni az oktatásban, a szülő, ill. a nagykorú tanuló köteles értesíteni az osztályfőnököt, és miután meggyógyult, az orvosi igazolást megküldeni. Technikai problémák (eszköz hiánya, meghibásodása) esetén a szaktanárt is értesíteni kell.
- A tanulók hiányzását a szaktanárok jelzik az osztályfőnöknek, aki haladéktalanul felveszi a kapcsolatot a tanulóval és szüleivel (KRÉTA, telefon). Amennyiben több mint egy hétig nem vesz részt az oktatásban, az osztályfőnök értesíti az iskolavezetést. Az iskolavezetés írásban felveszi a kapcsolatot a szülőkkel és szükség esetén az illetékes hatósággal.
- Az iskolavezetés hetenként online megbeszélést folytat a munkaközösség-vezetőkkel a digitális munkarend tapasztalatairól, a munkaközösség vezetők pedig ugyancsak heti rendszerességgel a szaktanárokkal tartják a kapcsolatot. Igény szerint az iskolavezetés közvetlenül felveszi a kapcsolatot a szaktanárokkal.
3. Digitális munkarend szerinti órák
- Digitális oktatás esetén törekszünk arra, hogy az átadott digitális tananyag feldolgozási ideje, a kiosztott feladatok nehézsége és megoldási ideje egyensúlyban legyen a tanulók életkori sajátosságaival, terhelhetőségével, képességeivel.
- A tananyag megosztását és a feladatok kiosztását a tanároknak az órarendi órák idejében, de legkésőbb du. 16 óráig kell elvégezni. A tanároknak lehetőségük van a tananyag tömbös kiosztására is, amit a tanulók saját munkatempójuknak megfelelően dolgozhatnak fel.
- A megosztott tananyagok és feladatok a tanórai csoporton belüli használatra készülnek; a tanár hozzájárulása nélkül a tanórai csoporton kívüli személlyel nem megoszthatók.
- Hétvégén, tanítás nélküli munkanapokon, munkaszüneti napokon és szünidőben a digitális oktatás (új feladatok kiosztása és online órák tartása) is szünetel.
- Többórás tantárgyak esetében törekszünk az órák online módon történő megtartására, a tantárgyi sajátosságok és egyéb fontossági szempontok (végzősök, érettségizők előnyben részesítése) figyelembe vételével.
- Az adott óra online módon történő megtartására kizárólag a jelenléti oktatás órarendjéhez igazodva, a csengetési rend szerinti idősávban van lehetőség.
- Az online órák esetében is törekszünk a rendszerességre. Eltérés esetén az online órák időpontjáról előzetesen legalább 48 órával értesítjük a tanulókat.
- A tanulókkal való kapcsolattartás érdekében az osztályfőnöki órákat online tartjuk.
- Az online megtartott órák nem nyilvánosak, ezekről felvétel készítése tilos.
- A megtartott órák és a házi feladatok naplózását a tanárok napi rendszerességgel végzik a KRÉTÁBAN.
4. A tanulók értékelése
A tanulói teljesítmény értékelését digitális munkarend esetén is a pedagógiai programban lefektetett követelmények alapján végezzük.
- Feladatok, tesztek
- Az írásbeli értékeléshez javasolt digitális platformok: Redmenta, Google Classroom és egyéb a kollégák által választott felület és mód. A platform kiválasztásánál döntő szempont, hogy a tanulók rendelkezzenek a platform használatához szükséges informatikai eszközzel. Erről a tanárnak előzetesen meg kell győződnie és a platform használatáról tájékoztatnia kell a tanulókat.
- Az objektív értékelés érdekében a feladatok, tesztek megoldásához rendelkezésre álló időkeretet körültekintően kell megadni.
- Szóbeli számonkérés
- Szóbeli számonkérésre javasolt a Meet, Zoom, Skype, Messenger élő konferenciaalkalmazások használata.
- Egyéb otthoni feladatok
- Az otthoni feladatok elvégzéséhez a tanárok határidőt szabnak. A feladat elvégzéséről, hiányosságairól, illetve el nem végzéséről tájékoztatják a tanulókat. A határidőre el nem készített feladat pótlására a szaktanár egyéni elbírálás alapján további határidőt állapíthat meg.
- Az otthoni feladatot lehet osztályzattal értékelni. Erről a tanárnak előzetesen értesítenie kell a tanulót. Nagy létszámú tanulócsoportoknál a tanár szúrópróbaszerűen ellenőrzi a feladatok elvégzését.
- Amennyiben a tanuló felszólításra sem küldi a feladat megoldását, és nem betegség vagy technikai akadály állt elő, kellő körültekintéssel lehet elégtelen osztályzatot is adni.
- A feladatok nem, illetve hiányos elvégzését a félévi/évvégi osztályzat megállapításakor figyelembe vesszük.