Beszámoló az NTP-TEHETSÉG-23 pályázat által támogatott vajdás diákok tanulmányi útjáról

Az Kulturális és Innovációs Minisztérium által meghirdetett: „Tehetségközelben” – komplex tehetséggondozó programok támogatása című, NTP-TEHETSEG-23 nyilvántartásba vett, „Zöldenergia: a kályhától a csillagokig” című pályázatba 16 fő, a reál tantárgyakban tehetséges vajdás diák lett bevonva.

A Paks-Bátaapáti 2 napos tanulmányi út a pályázati programban kitűzött céloknak megfelelően élményszerű tapasztalás útján komplex módon erősítette a diákok természettudományos, digitális és matematikai kompetenciáit, fejlesztette önismeretüket, orientálta a pályaválasztásukat.  A diákok a tanulmányi kirándulás keretében megismerhették a MVM Paksi Atomerőművet, és a Bátaapáti Nemzeti Radioaktívhulladék-tárolót

A Paksi Atomerőműben a tanulók a gyakorlatban tekinthették meg a nukleáris energiatermelés folyamatát. A Látogatóközpontot, a 2-es számú reaktort és a hozzá tartozó turbinát, generátort működés közben láthatták. Tanulmányozhatták maghasadáson alapuló energiatermelés folyamatait, amely során az urán 235-ös izotóp hasadásával villamos energiát állítanak elő a generátorok. Az Atomenergia Múzeumban az erőműt az építésétől napjainkig bemutató érdekes tárlatot, kiállítást nézték meg a tanulók.

A Bátaapáti Nemzeti Radioaktív Hulladéktározóban a nukleáris hulladékgazdálkodás folyamatát láthatták. A kis és közepes aktivitású radioaktív hulladék tárolást ismerhették meg, tapasztalatot szerezhetnek a környezetvédelem fontosságáról. Az érdeklődő tanulók bemehettek 250 méter mélységben lévő, 1700 méter hosszú alagútba, amelynek nagy része gránithegybe lett bevésve.

Ez a 2 napos tanulmányi út a tehetséges diákoknak szakmai elmélyülést biztosított, gyakorlati és elméleti ismeretekkel gazdagodtak. Hozzájárult ahhoz, hogy felelősen gondolkodó, a természeti jelenségeket értő felnőttekké váljanak.

Farkas László, fizika munkaközösség vezető, pályázati megvalósító

Kapcsolódó galéria

Beszámoló az NTP-TEHETSÉG-23 pályázat által támogatott vajdás diákok tanulmányi útjáról

Címkék